Téli varázs latte Visegrádon!

Silvanus Hotel Visegrád

Hosszú hónapokig tartó kemény tanulás után, eljött a jól megérdemelt pihenés ideje. Visegrád egyik csodálatos wellness szállodájára esett a választásunk. A hotelból igazán gyönyörű kilátás nyílik a Dunára és a visegrádi Fellegvárra. Pezsgő- és úszómedence, infra- és finn szauna áll a relaxálni vágyók rendelkezésére. Egy ilyen csodálatos nap indításához pedig elengedhetetlen egy forró kávé. Már megérkezésünkkor felfigyeltünk a plakátra, amely csodás képpel és nagy felirattal hirdeti, hogy itt bizony téli fűszeres latte vár. Nem is haboztunk sokáig, első utunk a bárba vezetett, ahol rögvest megrendeltük álmaink tejeskávéját.

img_2154.JPG

A pincérnő nagy mosollyal díjazta választásunkat és azonnal neki is látott az elkészítésének. Természetesen minket rettentően érdekelt, hogyan áll össze ez a fantasztikusnak ígérkező italköltemény. Már vártam, hogy mikor veszi elő a Monin mézeskalácsos, esetleg sütőtökpités szirupot, ám legnagyobb meglepetésemre, egy sima üvegben lévő, ínycsiklandó illatú szörpöt töltött a poharunk aljára. Annyira megörültem, hogy végre valahol nem a sablon sziruppal dolgoznak! Mikor a lány is meglátta, hogy csillogó szemmel figyelem, hogyan alkotja a kávékat, rám mosolygott. Én pedig azonnal megkérdeztem, hogy mi ez az isteni szirup, amit használ. A válasz zene volt füleimnek. Saját készítésű. Itt főzik. A forralt bor illatát idéző aranybarna folyadékban található fahéj, gyömbér, kardamom, szegfűszeg és hasonló finomságok. Mondanom sem kell, hogy tűkön ülve vártam, mikor kóstolhatom meg ezt a pompásnak ígérkező kávét. Szerencsére a pincérnő nagyon gyors volt, így pár perc múlva már a kezemben tarthattam a home-made téli fűszeres sziruppal ízesített lattét. Hatalmas tejszínhabréteg takarta el a forró italt, a tetején fahéjszórás díszelgett. A hab csillogóan fehér és krémesen könnyű volt. A fahéjjal együtt mennyei kombinációt alkotott. Engem már itt meggyőzött, azonban mikor eljutottam a kávéig, le kellett ülnöm. Ilyen ínycsiklandó szirupot még nem kóstoltam. Minden fűszer tisztán kivehető volt. Nem dominált egyik sem, közösen adták az ízélményt. Egy szó, mint száz, tökéletes kreáció.

img_2155.JPG

Mikor az utolsó csepp is elfogyott a kis bögrémből, azt kívántam, legyen már holnap reggel, hogy újra kaphassak ebből a frenetikus kávéból. Ebből is látszik, hogy az otthon, szeretettel készített ételeknél és italoknál nincs jobb. Finomak a Monin szirupok is persze, de meg sem közelítik ezt az intenzív téli ízvarázst. Szóval, ha Visegrádon jártok, akár átutazóban, akár kirándulni, mindenképpen térjetek be egy ilyen csodára, a Silvanus Hotel lobbijába.

U.i.: Nem tudtam ellenállni. Beleírtam a blogunkat a hóba! ;)

img_2156.JPG