Mantrában az igazság és a mennyei etióp kávé!

Mantra Specialty Coffee Bar

A mantra egy szanszkrit eredetű szó. Azt jelenti a gondolat eszköze. Kínai fordítás szerint "igaz szavak"-at jelent. A leghíresebb mantra, amit szerintem minden ember ismer az 'om', nekem a jógával és a meditációval kapcsolódik össze. Hogy mindezt miért írtam le? Mert látogatásom végén én is megfogalmaztam a saját mantrám. :)

Mikor ráleltem az interneten erre a kávézóra, rögtön felkeltette az érdeklődésemet. Nemcsak azért, mert érdeklődöm a jóga iránt, hanem volt benne valami különleges. Szeretem, amikor a mindennap szembejövő Starbucks és Costa mellett felfedezek valami egyedit. Számomra nagyon fontos az első benyomás, hogy mit érzek akkor mikor megpillantom a kiszemelt helyet. (Karácsony lévén természetesen a díszítés pluszpontokat jelent.) A Mantra Coffee üvegajtaján és ablakain világító füzérek lógtak. Odáig vagyok mindenféle ünnepi előkészületért, a különböző formákban és színekben pompázó izzókért, díszekért és az összes kis csecsebecséért, amiket az évnek ebben a szakában látni lehet. Így a kávézó már kívülről elnyerte a tetszésemet.

img_6011.jpg

Az ajtónyitás után is tartott ez az érzés, hiszen körös-körül csupa színes ábrák és jelek ékesítették a falakat. Sárga, kényelmes kanapék várták a vendégeket a sarkokban, friss péksütik, torták és pudingok hívogattak közelebb a pulthoz.

img_5998.jpg

img_6004.jpg

Isteni kávéillat terjengett a levegőben, aztán felhangzott a kérdés: "Mit kértek?" Az itt dolgozó lány elmondta, hogy két fajta kávéból lehet választani, az egyik egy etiópiai a másik pedig brazil. Én az újdonságnak számító etiópiai mellett tettem le a voksom, aminek becse neve: Gardelli Duromina - Ethiopia. Ez egy gyümölcsös ízvilágú kávé, megtalálható benne a bergamot, a lime, a sárgabarack és a mangó is. Bevallom őszintén eddig nem igazán kóstoltam még olyat, amire tényleg azt mondtam volna, hogy igen ez aztán gyümölcsös a javából, így nagyon kíváncsi voltam, ennél mire számíthatok.

img_6001.jpg

Alternatív tejek egész tárháza rendelkezésre állt, szóval a mandulatej kiválasztása után, elindultunk helyet keresni. Ez nem tartott sokáig, mert az egyik sarokban álló hatalmas kanapé szinte szólított minket. Leültünk és izgatottan várakoztunk. Közben megbeszéltük, hogy mindkettőnket elvarázsolt a hely atmoszférája, de amit külön meg kell említenem az a kávéízek kör alakú ábrája.

img_6003.jpg

Azt aztán órákig tudtam volna tanulmányozni, de a pincérnő lépteire felkaptam a fejem és rögtön miután letette a csészéket, lecsaptam az enyémre. Már az illata is olyan intenzív volt, hogy éreztem, ebben nem csalódhatok. Szerencsére bejött a jóslatom, fantasztikus íze volt.

img_6007.jpg

Nem győztem ismételgetni, vagyis mondhatni mantráztam, hogy mennyire gyümölcsös, és hogy végre tényleg érzem az ízén azt, amit elmondtak róla. Gyakran iszom finom kávét, azonban ez több volt ennél. Egy kalandozás az ízek világában, amikor becsukod a szemed és elhiszed, hogy már nem azon a sárga kanapén ülsz, hanem egy másik földrészen jársz és szinte látod hogyan készül az a csoda, amit éppen kortyolgatsz. Tudnám még fokozni, hiszen tényleg eszméletlen élmény volt, de szerintem már ebből is érzitek, hogy ezt a helyet feltétlenül meg kell látogatnotok. Sőt, még különböző tanfolyamaik is vannak, amelyeken meg lehet ismerkedni a különböző eljárásokkal és kávékészítési formákkal.

Az én új mantrám mostantól, hogy a Veres Pálné utcában lehet kóstolni a legfinomabb etióp kávét. ;) 

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

Ár: 740 Ft

Értékelés: 9/10

https://www.facebook.com/MantraCoffee/

http://mantracoffee.hu/